Síla zvyku (Zelenobílá víra)

Síla zvyku (Zelenobílá víra)

Znojmo, 15. 5. 2019

„Zelenobílé vinařství je zde!“, chce se mi parafrázovat výkřiky fotbalového Ďolíčku.
Nový vizuál moravského vinařství WALDBERG k tomu přímo vzývá. A co teprve : „Bohemka, do toho!!“. Bohemka … to je přece na hřišti tuzemských vín nějaký pojem!!

Za mě je nový vizuál základní řady vín tradičního moravského vinařství jednoznačně gólovou trefou. Kde se vzal, jak jej vnímá veřejnost a jak nabourává zaběhnuté zvyklosti?
 

Není tajemstvím, že za změnou firemní identity Vinařství WALDBERG stojí změna vlastnických poměrů, na kterou mimochodem ve Vrbovci již dlouho čekali. Nový vlastník převzal řízení vinařství začátkem roku 2019 a vína aktuálního vinařského ročníku 2018 již uvádí na trh pod novými etiketami a s novým logem. Aktuálně můžete vína WALDBERG najít ve dvou nových řadách, z nichž jedna překvapila strohou grafikou zeleno-bílých pruhů ve stylu fotbalových Bohemians.

Zajímavé je, že v hodnocení této nové etikety jsou názory jednoznačně polarizované. Lidé změnu buď obdivují, nebo zcela zavrhují. Komu se nová etiketa líbí? „Jednoznačně těm, kteří mají naše vína rádi a pravidelně je kupuji“, uvádějí obchodní zástupci WALDBERGu, hájící nové barvy v první linii. Nepřekvapí, že skupinu příznivců reprezentují mladší ročníky, aktivní lidé, lidé s vyšším vzděláním a s náročnějším vkusem.

Spotřebitele z opačných pólů demografického spektra (a že jich není málo) nová etiketa spíš irituje. Nejvíce prý nedostatkem zdobných prvků a absencí zlata trpí ženy. Nejpočetnější skupina radikálních odpůrců etikety se pak rekrutuje ze spotřebitelů, kteří víno z WALDBERGu nepijí a pak tradičně z jedinců, kteří by vše dokázali vymyslet lépe, kdyby se jich někdo zeptal. Zaznamenala jsem pouze jeden tichý smířlivý názor, že zezadu ta lahev nevypadá špatně. :)

Summa summarum, nezbývá než věřit, že se WALDBERGu podaří vytvořit klub stejně silných vyznavačů zelenobílé víry, jako jsou fotbaloví Bohemians.
 




_________________________________________________________________________________________________________________________

PS: V době, kdy jsem zvažovala, jak zpracovat téma spotřebitelského vnímání moderní etikety na tento blog, mě moje děti dvěma vydařenými vtipy přesvědčily, že vývoj nelze brzdit a že nová generace stejně vnímá celý tradiční svět jinak. Posuďte sami:
 
syn: "Vyhrál jsem Slavíčka!"
já: "A co jsi tam zpíval?"
syn: "No, tu písničku z Oktragonu."
já: "To je lidová písnička? Tu neznám!"
syn: "No, ta ... prochází se po ringu, nese chlapcům novinku, přece!"


PPS: Při brouzdání po reáliích fanouškovské základny fotbalových Bohemians jsem narazila na naprosto dokonalý blog Zelenobílá vykrádačka. S vínem nemá nic společného (tedy kromě toho, že jsou i tací, kteří vyhlašují, že WALDBERG sežral/vykradl Bohemku :), ale pokud rádi čtete, tady se opravdu pobavíte!
 
 

text: Petra Pokorná, Vinotrh.cz

 
Vinotrh

POTVRZENÍ VĚKU

Vstupujete na stránky s prodejem alkoholu.
Prosím potvrďte, že Vám již bylo 18 let.
ano, bylo
ne, nebylo
Bohužel, k návštěvě těchto stránek musíte mít věk, který odpovídá zákonné věkové hranici pro konzumaci alkoholu.